Herregud, vilken konstig vecka det har varit.. I början av veckan upptäckte jag att jag hade ett sår eller något form av skavsår på foten och tänkte att det var inte mer med det, inget att bekymra sig över. Man kan väl säga att jag hade helt fel kring det.. I onsdags kom jag hem efter skolan och hade riktigt ont i foten. Kändes som att jag skulle behöva kryckor för att kunna ta mig någonstans, men fick istället halta och hoppa fram på min andra fot. Lite senare på kvällen började jag frysa och det slutade med att jag låg under täcket, fullt påklädd med både täcke och filt ovanpå och trots det så låg jag och skakade. Hade då fått frossa och det var inte långt kvar tills febern satte igång. Både jag och mina föräldrar blev riktigt oroliga över vad som faktiskt hände då jag aldrig brukar bli sjuk så fort som jag blev och att jag hade ett stort sår på foten i samband med det. Det slutade med att vi fick åka in till akuten och fick då reda på att jag hade en infektion i foten. Fick snällt lägga mig på en säng och bli bedövad, ta blodprov, blodtryck osv. Grinade som en liten unge då jag har en extrem fobi för nålar och sprutor... Inte det roligaste att behöva bli stucken när man har den rädslan i kroppen hela tiden.. Är iallafall glad över att det inte var värre än så och att jag känner mig mycket bättre nu. Stannade hemma ifrån skolan resten av veckan och har i princip bott i sängen de senaste dagarna, haha. Det har varit så himla skönt att bara ta det lugnt, samtidigt som det har varit lite tråkigt att inte direkt kunna göra något. Har inte fått ha på mig skor sedan i onsdags, men idag hade jag det ordentligt för första gången och kunde äntligen gå ut och gå på en promenad utan att ha ont. Imorgon är det tillbaka till skolan igen och så får vi se vad denna veckan har att erbjuda. Ska försöka undvika att skada mig ytterligare iallafall, haha. Kram på er!
 
 

  0 kommentarer på "Snabbt och oväntat"


Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:




Dette designet er laget av http://katrineaastorp.blogg.no

ELISA FRÖJD



17 år gammal. Bosatt på en ö på västkusten vid namn Orust. Trivs bra med en kamera i handen och är just nu inne på mitt andra år på gymnasiet där jag går media. Älskar djur, te och varma sommardagar. Välkommen hit.



arkiv


· Maj 2014 · April 2014 · Mars 2014 · Februari 2014 · Januari 2014 · December 2013 · November 2013 · Oktober 2013 · September 2013


kategorier


· Allmänt · Fotografi · Inspiration · Om mig · Outfit


länkar


· Blogg med Sofia · Instagram · Tumblr


design







Denna bloggen är personliga yttringar från utgivare av bloggen. Allt bruk av bilder, text eller video från bloggen måste avtalas med bloggens ansvariga utgivare.
Bloggen ligger på
blogg.no och annonser på bloggen säljes av Mediahuset Nettavisen. Ansvarig redaktör för Mediahuset Nettavisen är Gunnar Stavrum.